Študijski center za narodno spravo na Gimnaziji Kranj

Ljubljana (13.10.2010) - Sodelavke SCNR Marta Keršič, Mirjam Jurjevčič in Neža Strajnar so vodile projekt „Družinska zgodba“ iz Kataloga obveznih izbirnih vsebin za gimnazije (OIV 2010/2011) v 1. b razredu Gimnazije Kranj. Dijaki so v treh šolskih urah 5. in 12. oktobra razmišljali, zakaj je zbiranje pričevanj pomembno, kakšno mesto imajo pričevanja v zgodovinski stroki ter s čim lahko pričevanja še dopolnijo, da bo slika o nekem dogodku čim popolnejša. Spoznali so, kako se navaja vire in na kaj morajo biti pozorni pri končnem izdelku.

kranj1

Mirjam Jurjevčič jim je predstavila tehnično pripravo na snemanje pričevanj (rokovanje s kamero in z diktafonom, pripravljenost aparatur, tišina v prostoru, po snemanju montaža posnetka, arhiviranje..), Marta Keršič pa vsebinsko pripravo na snemanje (priprava pred intervjujem, oblikovanje vprašanj, stik s človekom, izpolnitev obrazcev, zahvala pričevalcu, ohranjanje stika).

kranj2

Dijaki so prisluhnili zvočnemu posnetku pričevanja Jerneja Nunarja, ki ga je posnela mag. Andreja Valič na njegovem domu maja leta 2010 in si ogledali video posnetek pričevanja Cecilije Kraser, ki  ga je Študijski center za narodno spravo aprila letos posnel v Pokrajinskem arhivu v Mariboru.

kranj3

Vsak dijak je za domačo nalogo napisal tudi svojo družinsko zgodbo. Dijaki so se zelo potrudili. Predstavljene zgodbe so bile odlične in raznovrstne. Tako je npr. Gašper Jošt predstavil zgodbo o svojem prapradedku in njegovi hčerki, ki sta se rešila iz potapljajočega Titanika, Gašper Žun zgodbo, kako je njegova babica v času 2. sv. vojne hodila po mleko,  Aljaž Koželj pa je zapisal zgodbo o njegovih prvih učnih urah vožnje avtomobila.

kranj4

Vse objave